Markun päivä 2023

Markunpäivänjuhla tiistaina 25.4.

Kevät tulee viimeistään Markun päivänä!

Kevät on yltynyt kylmäksi. Hajonnut polaaripyörre on singonnut arktisen ilmamassan pitkittämään jo marraskuussa alkanutta talvea. Monenlaista muutakin pyörrettä on maailmassa meneillään. Niidenkin seuraukset yhtä hyytäviä sekä isompien että pienempien mittakaavan asioissa. Maailma ei ole valmis. Meidän pitää sitä viedä parempaan suuntaan, yksilöinä ja yhteisöinä. Pidetään mielessä, että yhteisö vahvistaa yksilöitään. Sen tekee myös Markku-liitto ja vaakunamme aurinko antaa lupauksen: Vaikka vielä kevään jarruna lumi ja jää olisivatkin, reippaana rientää aika kohti Markun päivää. Kevään kosketus siis lähestyy ja viimeistään Ukk’ramin kupeessa ja Söörmarkun nuorisoseurantalon seinustalla moni asia tuntuu paljon paremmalta.

Lähde siis mukaan juhlistamaan Markun päivää, Markku! Sen verran hyvää Markku-liiton jäsenyys ja osallistuminen liiton tapahtumiin itse kullekin tekee, että vuorokausikin tässä porukassa antaa pontta pitkälle eteenpäin!

Lue alta mitä kaikkea on Markun päivän yhteydessä tarjolla!

Vuoden 2023 iso juttu!

Luovutusvoittajat - veri kiertoon, voitto kotiin ja verta kymmenille tuhansille tarvitseville

Markut saavat aikaan upeita juttuja. Yhteisönä ja yksilöinä - niin se käy! Luovutusvoittajat on Markku-liiton ideoima syksyyn asti kestävä, kilpailun muotoon rakennettu verenluovutuskampanja. Tavoite on auttaa SPR Veripalvelun korvaamattoman tärkeää työtä innostamalla lisää miehiä verenluovuttajiksi. Sinutkin toivottavasti, jos muut edellytykset ovat kohdallaan.

Markkujen lisäksi haastamme kisaan kymmenen muun Suomen yleisimmän miesten nimen kantajat.  Mikä nimiryhmä eniten luovuttaa, se voittaa. Luovutusvoittajat on veljellinen kisa, jonka voi voittaa vain luovuttamalla. Aika metka ajatus, eikö? Jonkinlainen pyörre siinäkin, mutta tämä on hyvä ja positiivinen.

Eikä tuon kisan voittokaan niin tärkeää ole, vaan se että luovuttaminen itsessään voi olla elämän voitto sille, joka luovutetun veren saa.

Tutustu Luovutusvoittajat-kisaan ja näe mm. mitkä ovat nuo kymmenen muuta nimiryhmää!

Markun päivän kohokohdat, tiistai 25.4.2023

Kaimainvälinen Markku Golf, 25.4.2023

Oma setti messiin! Söörmestari Markku Mäkitalo organisoi Porin Yyterin kentälle (www.yyterigolf.fi) pitkään odotetun  Markkujen golf-kierroksen. ”Kaimainvälinen Markku Golf” viedään läpi aamupäivästä alkaen siten, että osallistujat ehtivät iltapäivällä ongelmitta mukaan Markun päivän muuhun ohjelmaan. Ilmoittautumiset ja mahdolliset kysymykset M. Mäkitalolle (viipymättä ja viimeistään 11.4.) joko tekstiviestinä 0400 591235 tai sähköpostina markkujmakitalo@gmail.com. Nimesi ja yhteystietojen lisäksi, kerro seurasi sekä tasoitus. Ilmoittautuneille tiedotetaan aloitusaika ajoissa ennen 25.4.

Ukk’ram – Salaperäinen alus

Virallisen ohjelmamme ensimmäinen osa on matka tervehtimään Ukk’ramia. Tuntemaan iloa ja ylpeyttä yhteisesti aikaansaamastamme merkityksellisestä  viestistä maailmalle.

Yhteinen liikkuminen: Bussi lähtee Hotelli Vaakunan edestä klo 16.15.

Oma kyyti: Tapaamme Noormarkun Urheilutalon (Finpyyntie 18) pihalla klo 16.40

Markunpäivänjuhla

Mikä yhdistelmä! 25. huhtikuuta ja 25. Markunpäivänjuhla Söörmarkun nuorisoseurantalossa! Kuka on uusi Vuoden Markku? Kuinka monta Söör Markkua Suomi saa? Ja tänä vuonna kaikella vielä tämäkin kruunu: Luovutusvoittajat-kisa julistetaan virallisesti avatuksi. Tänä vuonna Markun päivä vietetään arkijärjestelyin, joten tilaisuus Söörmarkussa alkaa vuosikokouksella, ja siihen ryhdymme heti kun keittolautanen on saatu jokaisen halukkaan käteen.

Yhteinen liikkuminen: Bussi lähtee Ukk’ramin luota Söörmarkkuun klo 17.15.

Oma kyyti: Tapaamme Söörmarkun nuorisoseurantalon (Söörmarkuntie 265) pihassa klo 17.30

Syyspäivä 2023 - järjestävän paikkakunnan valinta

Olisiko tämä vuosikokouksen odotetuin päätös? Mihin kaimaporukka matkaa lokakuun lopussa? Onko sinun asuinmaakunnassasi tai asuinpaikkakunnallasi vielä kokematta Markkujen vierailu, syksyn hieno kohokohta? Tule ja tee ehdotus! Varmista majoitus- ja ruokailumahdollisuudet ja hintataso noin sadalle hengelle, mieti pari kiinnostavaa vierailukohdetta n. 4-6 tunnin aikajänteellä lauantaille 28.10. Huomioi myös mahdolliset kuljetustarpeet. Voit esitellä ehdotuksen itse tai toimittaa kirjallisesti mainitut tiedot Markku-liiton hallitukselle 15.4. mennessä.

Yhteinen liikkuminen: Ks. Markunpäivänjuhla.

Oma kyyti: Ks. Markunpäivänjuhla.

Yhteisiä aterioita

Markunpäivänjuhlan illallinen tiistaina 25.4. klo 21.30 Hotelli Vaakunan Satakunta-salissa. Haimme tällä kertaa vaihtoehtoa, jolla matkabudjetti pysyy paremmin kurissa. Syksy ja talvi on koetellut monen lompakkoa. Samasta syystä lompakko myös iloitsee Markku-liiton kustantamasta keittolounaasta Söörmarkussa.

Markkuutta aidoimmillaan -paidat ale-hintaan Porissa ja myös postitilauksissa!

Markkuutta aidoimmillaan -paidat ovat olleet jo muutaman vuoden ajan tuotevalikoimassa. Niitä ei tilata enää lisää, vaan nyt alkaa varaston tyhjennys! Liiton jäsenet saavat paidat nyt 15 euroa / kappale. (Huom: L-koot jo loppuneet, XL-koot vähissä, muita vielä kohtuullisesti jopa 4XL kokoon asti)

Tuotemyynti Porissa: Hotelli Vaakunan aulan yhteydessä 25.4. heti Söörmarkusta paluun jälkeen n. klo 19.50 puolen tunnin ajan. Myös keskiviikkona hotellin aamiaisen yhteydessä n. klo 8.30 - 9.30.

XXV Markunpäivänjuhlan aikataulu

25.4.2023

Tiistai 25.4.2023

Aika Ohjelma

Keskiviikko 26.4.2023

Aika Ohjelma

Muistathan, että Markunpäivänjuhla Söörmarkun nuorisoseurantalossa on tarkoitettu Markku-liiton jäsenille. Jos sinulla on mukanasi muutakin seuraa kuin kaimoja, uskomme että Porissa on kohtuudella löydettävissä mukavaa ajankulua niille tunneille, jolloin Markut ovat Söörmarkussa.

Hotellin tarjoukset Markuille

Varaa viimeistään 7.4.2023. Huoneille ei taata saatavuutta 7.4. jälkeen.

Varaa majoitus Markku-liiton jäsenetuhintaan Porin Sokos Hotelli Vaakunasta

Varaukset puhelimitse 029 004 2002 tai sähköpostitse sales.pori@sokoshotels.fi

Kerro varatessa, että varaus tulee Markku-liiton kiintiöön.

Nämä Sokos Hotelli Vaakuna Porin huonehinnat ja palvelut ovat voimassa Markku-liiton jäsenille 22.–26.4.2023.

1 hengen huone 78 EUR /vrk. Halutessasi Superior-huone 20 € / vrk lisähinnalla

2 hengen huone 98 EUR /vrk. Halutessasi Superior-huone 20 € / vrk lisähinnalla

Hinnat sisältävät aamiaisen ja asiakassaunan vapaan käytön. Hinnoista S-Etukortilla Bonus, ei S-Card -etuja. Huoneet ovat käytössä saapumispäivästä klo 15 alkaen lähtöpäivään klo 12 asti.

Huonevarauksen voi perua kustannuksitta tulopäivänä klo 18 asti.

Voit varata huonevarauksen yhteydessä myös illallisbuffetin - lisää varaustiedot Markku-liiton ilmoittautumislomakkeen ko. kohtaan.

Illallisbuffet 30 € / henkilö. Runsas salaattipöytä, talon leipä ja levite, possua pippurikastikkeella, kasvisgratiini, paistetut perunat, suklaamousse, kahvi/tee